- Ένα ακόμη αρνητικό ρεκόρ σημείωσε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο, με τον Γενικό Δείκτη Τιμών να είναι αυξημένος κατά 8,9% συγκριτικά με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που δόθηκαν στη δημοσιότητα από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών.
Οι κυριότερες μεταβολές τιμών από τη σύγκριση των δεικτών Μαρτίου 2022 με Μάρτιο 2021 έχουν ως εξής:
Αγαθά και υπηρεσίες / Μεταβολή (%)
Ψωμί και δημητριακά 7,6%
Κρέατα (γενικά) 6,4%
Ψάρια (γενικά) 3,5%
Γαλακτοκομικά και αυγά 8,4%
Έλαια και λίπη 19,9%
Φρούτα νωπά 7,8%
Λαχανικά (γενικά) 13,6%
Ζάχαρη–σοκολάτες–γλυκά–παγωτά 3,4%
Λοιπά τρόφιμα 5,1%
Καφές 5,4%
Μεταλλικό νερό–αναψυκτικά–χυμοί φρούτων 2,3%
Κρασιά 2,7%
Ένδυση και υπόδηση 6,5%
Ενοίκια κατοικιών 0,8%
Είδη επισκευής και συντήρησης κατοικίας 5,0%
Ηλεκτρισμός 79,3%
Φυσικό αέριο 68,3%
Πετρέλαιο θέρμανσης 58,5%
Έπιπλα και διακοσμητικά είδη 5,8%
Υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης 3,0%
Υαλικά–επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης 9,6%
Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού 2,7%
Οικιακές υπηρεσίες 4,8%
Φαρμακευτικά προϊόντα –1,3%
Οδοντιατρικές υπηρεσίες 1,1%
Νοσοκομεία και κλινικές 0,4%
Αυτοκίνητα καινούργια 8,1%
Αυτοκίνητα μεταχειρισμένα 11,5%
Μοτοποδήλατα–μοτοσυκλέτες 5,0%
Ελαστικά 4,7%
Καύσιμα και λιπαντικά 29,0%
Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο 26,8%
Μεταφορά επιβατών με πλοίο 16,0%
Τηλεφωνικός εξοπλισμός κινητών τηλεφώνων –8,7%
Τηλεφωνικές υπηρεσίες –2,8%
Μικρά είδη αναψυχής–άνθη–κατοικίδια ζώα 1,9%
Κινηματογράφοι–θέατρα 9,2%
Οπτικοακουστικός εξοπλισμός–υπολογιστές–επισκευές –2,6%
Διαρκή αγαθά αναψυχής –2,7%
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση 1,4%
Εστιατόρια–ζαχαροπλαστεία–καφενεία 2,1%
Ξενοδοχεία–μοτέλ–πανδοχεία 18,5%
Άλλα είδη ατομικής φροντίδας 0,8%
Ασφάλιστρα οχημάτων –1,6%
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του 8,9% προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 8,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη–σοκολάτες– γλυκά–παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ, μεταλλικό νερό–αναψυκτικά–χυμούς φρούτων.
• 0,4% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
• 6,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 29,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, είδη επισκευής και συντήρησης κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
• 3,7% στην ομάδα Διαρκή αγαθά–Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά–επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
• 15,4% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα–μοτοσυκλέτες, ελαστικά, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
• 0,1% στην ομάδα Αναψυχή–Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής–άνθη–κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους–θέατρα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό–υπολογιστές–επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής.
• 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• 2,8% στην ομάδα Ξενοδοχεία–Καφέ–Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια–ζαχαροπλαστεία–καφενεία, ξενοδοχεία–μοτέλ–πανδοχεία.
• 0,1% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.
Ειναι απόλυτα σαφές ότι η συνεισφορά των ενοικίων κατοικιών στην αύξηση του τιμαρίθμου (0,8%) είναι κυριολεκτικά μηδαμινή. Αυτά προς γνώση όσων ζητούν ενοικιαστασιακά μέτρα στις μισθώσεις ...